Zestawienie zawiera odpowiedzi na najpopularniejsze pytania trafiające do obsługi sklepu plantaMED.pl

 

1. Dowód zakupu – paragon czy faktura VAT? Jak otrzymać fakturę VAT? 

Do każdego zamówienia jako dowód zakupu wystawiany jest paragon. Na życzenie sklep może wystawić do zamówienia fakturę VAT. Wystarczy w trakcie składania zamówienia w kroku 'Adres dostawy' zaznaczyć odpowiednie pole 'Wystaw fakturę VAT' i upewnić się, że zamówienie zawiera wszystkie niezbędne dane (w szczególności numer NIP - pole do tego przeznaczone pojawi się po zaznaczeniu pola 'Wystaw fakturę VAT na firmę/fundację'.)

 

2. Czy mogę odebrać zamówienie osobiście? Mieszkam blisko…

 

Oczywiście, możesz wybrać odbiór osobisty paczki i odebrać ją w naszej zaprzyjaźnionej hurtowni przy ul. Namysłowskiej w Warszawie. Zamówienie musi zostać złożone i opłacone z góry (hurtownia nie operuje gotówką) i odebrane w godz. 8:30-15:30 między poniedziałkiem a piątkiem. Wszystkie szczegóły dotyczące odbioru osobistego zamówienia otrzymasz w osobnym mailu po zakupach. Pamiętaj, jeśli chcesz odebrać zamówienie tego samego dnia, najlepiej złóż je z samego rana. Nie jesteśmy w stanie obsłużyć zamówień z odbiorem osobistym, które zostają złożone po godzinie 12.00.

 

3. Czy to są na pewno oryginalne produkty?

 

Korzystamy tylko ze sprawdzonych źródeł sprowadzając preparaty zarówno od polskich, jak i zagranicznych dostawców. Znaczna ich część to znane marki, o ugruntowanej pozycji rynkowej.

 

Dodatkowo wiele produktów z naszej oferty może poszczycić się certyfikacją ekologiczną i znakiem etycznego podejścia do biznesu – fairtrade (https://www.plantamed.pl/17-produkty-certyfikowane).

Tam, gdzie tylko jest to możliwe opisy produktów uzupełniamy o detale takie, jak kraj pochodzenia, alergeny, obecność dodatków do żywności, wskazówki stosowania czy zawartość substancji czynnych.

Dodatkowo, część produktów można zweryfikować samodzielnie na poczet ich dopuszczenia do obiegu na terenie kraju, wyszukując je w witrynie Głównego Inspektoratu Sanitarnego pod adresem http://rejestrzp.gis.gov.pl

 

4. Jak mogę uzyskać kupon rabatowy?

 

Kupony rabatowe to przywilej, którym staramy się honorować naszych stałych Klientów – przyznajemy je indywidualnie w oparciu o historię już zrealizowanych w naszym sklepie zamówień.

 

Zachętą dla nowych Klientów może być kupon rabatowy dokładany do paczki z każdym realizowanym zamówieniem.

Proponujemy również korzystanie z bezpłatnej wysyłki zamówień. Przypominamy, że sklep pokrywa koszty wysyłki wszystkich zamówień, które przekroczą ustalony pułap – kwoty widoczne są podczas przeglądania sklepu w prawej górnej części strony www (obok ikony koszyka zakupowego).

 

5. Czy produkty mają polskie opisy i ulotki? 

 

Tak, prawo polskie jasno mówi, że preparaty muszą zostać opatrzone informacjami w naszym ojczystym języku. Są to m.in. dane dotyczące składu produktu, wskazanie producenta/dystrybutora odpowiedzialnego za preparat czy też rekomendowane dawkowanie.

Sklep w ramach bieżących możliwości może do realizowanego zamówienia dołożyć ulotki i materiały promocyjne – prosimy taka prośbę wprowadzić do pola uwag przy składaniu zamówienia.

 

6. Chcę otrzymać paczkę na zagraniczny adres. Czy to możliwe?

 

W obecnej chwili sklep plantaMED.pl nie prowadzi wysyłek zagranicznych.

 

7. Co obejmuje koszt wysyłki?

Na opłatę składa się kilka czynników ale główną pozycją jest koszt podyktowany cennikiem danego dostawcy (Poczta Polska, kurier, Paczkomaty…). W ramach ponoszonej przez Klienta opłaty sklep odpowiada dodatkowo za obsługę zamówienia – począwszy od kompletowania produktów, bezpieczne zapakowanie przesyłki (koszt opakowań ponosi sklep), przekazanie do firmy doręczającej, obsługa statusów doręczeń etc.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące kosztu wysyłki, możesz je zawsze zweryfikować na stronie www wybranego przez siebie dostawcy – sklep nigdy nie zarabiał i nie zarabia na kosztach wysyłki. 

Porównaj odpowiedź również ze znajdującym się poniżej podpunktem 10.

8. Zapłaciłem przelewem, przesłałem potwierdzenie - czemu jeszcze nie wysłaliście paczki?!

Oczywiście przyczyn może być wiele, ale generalna zasada dotycząca płatności poprzez przelew bankowy opiera się o realne zaksięgowanie środków na koncie sklepu. W związku z próbami nadużyć i fałszerstw potwierdzeń płatności, zamówienia "przelewowe" realizowane są tylko w oparciu o wpłaty zaksięgowane na koncie bankowym sklepu.


9. Potrzebuję porady zdrowotnej / indywidualnego doboru preparatu / przyjmuję następujące leki..., czy mogę wraz z nimi korzystać z... / choruję na... i mam następujące objawy... proszę o dobranie odpowiedniego preparatu...

Niestety nie prowadzimy porad w zakresie stosowania preparatów poza rekomendacją producenta. Są to zazwyczaj na tyle indywidualne i złożone kwestie, że naszym zdaniem nie powinny być konsultowane zdalnie. W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obecną dietą, stanem zdrowia i indywidualnymi uwarunkowaniami dla własnego bezpieczeństwa powinniście Państwo skontaktować się z odpowiednim lekarzem specjalistą, dietetykiem czy terapeutą.

 

10. Czym jest pozycja "pakowanie" pojawiająca się przy kosztach wysyłki (zazwyczaj łącznie jako "Pakowanie i przesyłka")?

 

Na koszty wysyłki paczki składają się następujące składowe cząstkowe:

- koszt logistyczny, który ponosimy na rzecz firmy kurierskiej, Poczty Polskiej czy dla operatora Paczkomatów (stanowi on zazwyczaj około 70-85% całkowitego kosztu związanego z zapakowaniem i wysyłką paczki)

- oraz koszt opakowania (5-15%), koszt pakowania i zabezpieczenia paczki (10-15%).

Koszty składowe i ich proporcje zależne są od specyfiki danej przesyłki, przede wszystkim ilości i rodzaju towaru, jego wagi i objętości.

 

 

11. Poproszę o dostawę paczki między godziną 11:30 a 16:00. Poproszę o telefon od listonosza na godzinę przed dostawą paczki.

 

 

Standardy doręczania przesyłek są bardzo różne w zależności od wybranej firmy logistycznej. Niezależnie jednak od dostawcy należy pamiętać, że każda firma doręczająca ma swój własny standard doręczeń i żadna z procedur nie uwzględnia obowiązkowego kontaktu z odbiorcą przesyłki przed doręczeniem.

 

Oczywiście przesyłki niedoręczone w pierwszym terminie są awizowane a dostawca podejmuje zazwyczaj kolejną próbę doręczenia lub zaprasza po odbiór do wskazanego punktu.

 

Jako sklep nie mamy niestety możliwości uzupełnienia etykiety nadawczej o jakiekolwiek dodatkowe prośbę czy uwagi. Etykiety są generowane automatycznie i zawierają tylko i wyłącznie podane podczas zamówienia dane teleadresowe.

 

Możliwe jest natomiast doręczenie paczki w określonym przedziale czasowym lub z opcją doręczenia najpóźniej przed wskazana godziną ale taka usługa to kilkukrotny koszt zwykłej przesyłki i nie są standardową opcją.

 

 
12. W moim koszyku zakupowym pojawiają się produkty, których nie zamawiam i nie mogę ich usunąć!

Robiąc zakupy w sklepie plantaMED.pl możesz spotkać się z sytuacją w której w koszyku zakupowym pojawiają się produkty z kategorii 'Prezent'. Potraktuj je jako całkowicie bezpłatne podziękowanie za wybór i wykonanie zakupów w naszym sklepie. Ze względu na fakt, że rozdajemy produkty które są w stałej sprzedaży, w podsumowaniu koszyka może być widoczna ich cena. Nie obawiaj się, w żaden sposób nie zostaniesz obarczony dodatkowymi kosztami za automatycznie dodane produkty. Płacisz jedynie za preparaty, które samodzielnie wybrałeś. 'Prezent' jest produktem gratis podarowanym klientom, którzy w naszym mniemaniu, zasługują na szczególne podziękowanie.

Nie chcesz abyśmy dodawali cokolwiek do Twojej paczki? Napisz nam proszę o tym w komentarzu do zamówienia.